• بله
  • اینستاگرام

خبر ویژه

بيشتر

سه‌شنبه6خرداد1404

15:35

166

حسین انتظامی:

روابط عمومی‌ها شفافیت را مبنای راهبرد خود قرار دهند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در همایش روابط عمومی‌های اوقاف سراسر کشور بر اهمیت شفافیت در عملکرد روابط عمومی‌ها تأکید کرد و آن را عامل اصلی تقویت سرمایه اجتماعی دانست.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در همایش روابط عمومی‌های اوقاف سراسر کشور بر اهمیت شفافیت در عملکرد روابط عمومی‌ها تأکید کرد و آن را عامل اصلی تقویت سرمایه اجتماعی دانست.

در همایش روابط عمومی‌های اوقاف سراسر کشور که امروز ۷ خرداد در سازمان اوقاف برگزار شد، حسین انتظامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به نقش کلیدی شفافیت در افزایش سرمایه اجتماعی گفت: سرمایه اجتماعی بر سه پایه استوار است: اعتماد مردم به حکومت، اعتماد حکومت به مردم و اعتماد مردم به یکدیگر. این اعتماد تنها با شفافیت محقق می‌شود.

وی افزود: شفافیت نشان‌دهنده اعتماد حکومت به مردم است و با انتشار پیش‌دستانه اطلاعات، فضا را برای انتقاد سازنده فراهم می‌کند. در این صورت، اگر منتقد یا مغرضی حرفی داشته باشد، بر اساس اطلاعات رسمی اظهار نظر خواهد کرد.

انتظامی از روابط عمومی‌ها خواست تا شفافیت را راهبرد اصلی خود قرار دهند و افزود: شفافیت فقط در اعلام آمار امامزاده‌ها یا قراردادهای وقفی خلاصه نمی‌شود، بلکه اصل شفافیت، پیش‌بینی‌پذیری است؛ یعنی شهروند بداند اگر با خواسته‌ای به سازمان مراجعه کند، نتیجه آن چه خواهد بود.

وی بر انتشار اصول رسانه‌ای نیز تأکید کرد و نمونه‌هایی از این اصول را چنین برشمرد:

اطلاع‌رسانی پیش‌دستانه در دستور کار باشد.

به سوال هر رسانه ظرف شش ساعت اداری پاسخ داده شود، ترجیحاً به صورت مکتوب.

از پاسخ‌گویی به رسانه‌های فاقد مجوز خودداری شود.

اگر پاسخ سوال قبلاً در منابع دیگر موجود است، خبرنگار به همان منابع ارجاع داده شود.

اولویت پاسخ‌دهی با رسانه‌ای است که زودتر سوال را مطرح کرده است.

مصاحبه‌ها در حاشیه مراسم کوتاه باشد و در صورت عدم امکان پاسخ‌گویی، شماره خبرنگار گرفته و در زمانی دیگر پاسخ داده شود.

به‌جای تکذیب، اطلاع‌رسانی صحیح صورت گیرد.

استفاده از عبارت «منبع آگاه» تنها در موارد تهدید جانی مجاز است.

شکایت از رسانه‌های دارای مجوز مجاز نیست و انتقادات باید در راستای اصلاح امور مورد توجه قرار گیرد.

او در پایان تأکید کرد: باید تلاش کرد تا رسانه‌ها احساس کنند همراه سازمان‌ها هستند نه در برابر آن‌ها، و روابط عمومی‌ها نقش کلیدی در این فرآیند دارند.

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

ویدئوها

بيشتر

تصاویر

بيشتر

پیوندها

بيشتر