• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

اخبار

بيشتر

دوشنبه1خرداد1402

14:31

4481

روز ملی امامزادگان 1

لزوم ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در امامزادگان/ زائرین حجاب اسلامی را رعایت می‌کنند

مدیر امامزاده داوود (ع) ایجاد زیرساخت را لازمه فعالیت فرهنگی در امامزادگان سراسر کشور دانست و گفت: برای تبدیل شدن یک امامزاده به قطب فرهنگی کار بسیار دشواری باید صورت گیرد که لازمه آن ایجاد زیربنا و زیرساخت است که در این زمینه باید دولت ورود جدی داشته باشد.

مدیر امامزاده داوود (ع) ایجاد زیرساخت را لازمه فعالیت فرهنگی در امامزادگان سراسر کشور دانست و گفت: برای تبدیل شدن یک امامزاده به قطب فرهنگی کار بسیار دشواری باید صورت گیرد که لازمه آن ایجاد زیربنا و زیرساخت است که در این زمینه باید دولت ورود جدی داشته باشد.

«سید جعفر بهشتی» مدیر امامزاده داوود (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، پیرامون تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی اظهار داشت: برای تبدیل شدن یک امامزاده به قطب فرهنگی کاری بسیار دشوار لازم است و باید زیربنای مورد نیاز تامین شود و برای این کار باید فضای اقامتی و تفریحی مانند رستوران‌ها، مهمان‌پذیرها و ... در اطراف امامزاده و خارج از آن ایجاد شود.

وی درباره‌ فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی صورت گرفته در این آستان مقدس گفت: همانطور که مطلع هستید، امامزاده داوود در اثر سیل دچار تخریب و آسیب شد و تقریبا چند ماهی برای نوسازی و بازسازی تعطیل بود اما در حال حاضر دوباره راه‌اندازی شده و در این مدت بویژه در ماه مبارک رمضان کلاس‌های قرآنی، سوالات شرعی، مراسم‌های شب‌های احیا و کلاس‌های معرفت به‌صورت منظم برگزار شد.

مدیر امامزاده داوود (ع) تاکید کرد: سال گذشته به‌دلیل هشدارهایی که داده شده بود، یک ساعت مانده به وقوع سیلاب تمام زائرین را از محوطه و داخل امامزاده تخلیه کرده بودند و حتی یک نفر هم در امامزاده دچار آسیب نشد و کشته‌هایی که اتفاق افتاد مربوط به مردم داخل روستا و در فاصله پانصدمتر تا یک کیلومتری امامزاده بود، اما امامزاده داوود در فضای مجازی از سوی افراد سودجو مورد تبلیغات سوء و هجمه‌های فراوانی قرار گرفت.

بهشتی تاکید کرد: ما در حال حاضر با تمام تبلیغاتی که در زمان سیل شد و هجمه‌های دشمنان، زائرین زیادی از کشورهای خارجی مانند پاکستان، افغانستان و ترکمنستان داریم و این در حالی است که زائرین از اقصی نقاط کشور خودمان هم زیاد هستند.

وی ادامه داد: در مورد بحث‌های داخلی امامزاده ما پاسخگوی زائرین در حد زیارت و رسیدگی به مسائل شرعی و دینی آنها هستیم، اما در بحث‌های بیرون از امامزاده کاری نمی‌توانیم انجام دهیم و موارد بیرون امامزاده برای تبدیل شدن به قطب فرهنگی نیاز به هماهنگی و سازندگی از طرف خود دولت دارد.

مدیر امامزاده داوود (ع) به حضور هیئت‌های مذهبی شاخص در این امامزاده اشاره کرد و گفت: برنامه‌های خوبی در مناسبت‌های ولادت و شهادت اهل‌بیت (ع) در این مکان مذهبی برگزار می‌شود؛ در حالیکه برگزاری نماز جماعت هم جزو برنامه‌های همیشگی است؛ از حوزه‌ علمیه‌ی قم هم افرادی به حرم مطهر برای پاسخ به سوالات شرعی و رسیدگی به مسائل شرعی و دینی زائرین به اینجا اعزام می‌شوند.

وی درخصوص احترام مردم به امامزادگان تصریح کرد: من بانوان زیادی را بیرون از امامزاده به شکل‌های مختلف می‌بینم که با نزدیک شدن به امامزاده پوشش خود را کامل می‌کنند و سپس وارد امامزاده می‌شوند که این خود نشان از احترام مردم به امام زاده‌ها دارد و قابل تحسین است و در این مورد ما باید زمینه را فراهم کنیم و برخورد درستی داشته باشیم.

گفتنی است، امامزاده داوود (ع) از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) و یکی از امامزاده‌ها‌ی واجب‌التعظیم استان تهران است؛ این امامزاده در شمال غربی تهران واقع شده و در پنجم شهریورماه هزار و چهارصد و یک دچار سیلاب مهیبی شد که این سیلاب بخش‌های زیادی از آن را تخریب کرد؛ هم‌اکنون این امامزاده با کمک مردم بازسازی شده است.


نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر