• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

اخبار

بيشتر

دوشنبه1خرداد1402

16:03

1660

روز ملی امامزادگان 2

از اشتغال‌زایی تا برگزاری کلاس‌های سبک زندگی و برپایی مدرسه حفظ قرآن در امامزاده حمزه بن موسی بن کاظم (ع)

مدیر اجرایی امامزاده حمزه بن موسی بن کاظم (ع) در گفت‌وگویی به تشریح فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این امامزاده از جمله برگزاری کلاس‌های سبک زندگی، برپایی مدرسه حفظ قرآن برای دانش‌آموزان و اشتغال‌زایی برای خانواده‌های کم‌برخوردار و بی‌سرپرست پرداخت.

مدیر اجرایی امامزاده حمزه بن موسی بن کاظم (ع) در گفت‌وگویی به تشریح فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این امامزاده از جمله برگزاری کلاس‌های سبک زندگی، برپایی مدرسه حفظ قرآن برای دانش‌آموزان و اشتغال‌زایی برای خانواده‌های کم‌برخوردار و بی‌سرپرست پرداخت.

سیدرضا هاشمی مدیر اجرایی امامزاده حمزه بن موسی بن کاظم (ع) کاشمر در گفت‌وگویی درباره‌ فعالیت‌های اجتماعی صورت گرفته در این آستان مقدس اظهار داشت: برنامه‌های اجتماعی ما در مرکز افق امامزاده اجرای طرح شمیم خدمت و اشتغالزایی برای خانواده‌های کم‌برخوردار و بی‌سرپرست با سه هدف آموزش، تولید و عرضه در بازار انجام می‌شود و بازار محصولات تولیدی در محوطه امامزاده برپا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح قرار دوازدهم در این امامزاده تصریح کرد: ما در هر ماه در روز دوازدهم، به نیت فرج امام زمان (ع)، بحث توزیع سبد کالا، تهیه جهیزیه، توزیع گوشت و نان بین نیازمندان را داریم؛ علاوه بر این با صاحبان مشاغل مختلف از جمله پزشکان در تماس هستیم و جلساتی با آنها برگزار می‌کنیم و هرماه با همکاری آنها روز دوازدهم را به‌صورت رایگان به مردم خدمات‌رسانی می‌کنیم.

مدیر اجرایی امامزاده حمزه بن موسی بن کاظم (ع) درباره‌ فعالیت‌های فرهنگی انجام ‌شده در این امامزاده گفت: تمام برنامه‌های ملی - مذهبی در طول سال در امامزاده برگزار می‌شود و با توجه به اینکه این امامزاده در مرکز شهر کاشمر واقع شده و دارای فضای مناسب با ظرفیت‌های بالا است، نماز جمعه‌ شهرستان در این مکان برگزار می‌شود و همچنین برنامه‌های ابلاغی سازمان اوقاف مانند آرامش بهاری، ضیافت الهی، نشاط معنوی، اکمال دین نبوی و بصیرت عاشورایی به‌صورت منظم در این مکان اجرا می‌شود.
 

هاشمی ادامه داد: اجرای کلاس‌های سبک زندگی اسلامی در طول سال در این مکان با استقبال خوبی روبرو شده است و برنامه‌های قرآنی شامل حفظ قرآن کریم برای دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال به‌صورت «مدرسه‌ حفظ قرآن» انجام می‌شود و ما امسال 50 دانش‌آموز را در قالب این برنامه آموزش دادیم.

وی با مهم دانستن موضوع «جهاد تبیین»، یادآور شد: در این اما‌مزاده هرساله از هادیان سیاسی برای جلسات بصیرت‌افزایی دعوت می‌شود و سخنران‌ها و مداحان شاخصی در امامزاده حضور پیدا می‌کنند.

هاشمی رابطه‌ مردم با امامزادگان علیرغم تبلیغات سوء و هجمه‌های دشمنان را بسیار مناسب توصیف کرد و افزود: دشمنان تلاش بسیار کرده‌اند که مردم از امام‌زاده‌ها فاصله بگیرند اما مردم همیشه درصحنه هستند و اعتقادشان به دین و انقلاب زیاد است و ما هم با تمام قدرت در خدمت آن‌ها هستیم؛ برای اثبات این موضوع همین امسال در همین امامزاده در شب‌های قدر بیش از ۱۵ هزار نفر شرکت کردند و در طول سال بیش از ۲ میلیون زائر از محیط معنوی امامزاده بهره‌مند‌می شوند.

وی با اشاره به این موضوع که اما‌مزاده‌ها در منطقه‌ ما قطب فرهنگی هستند، گفت: مسئولین امر و دوستانی که در بقعه‌های متبرکه حضور دارند باید بیشتر تلاش کنند تا رفاه اجتماعی در اما‌مزاده‌ها فراهم شود و ما بتوانیم برنامه‌های فرهنگی بیشتری برای زائرین داشته باشیم و شرایط اسکان زائران را در امامزاده‌ها بیشتر و بهتر فراهم کنیم.

گفتنی است، امامزاده حمزه بن موسی بن کاظم (ع) در شهرستان کاشمر استان خراسان رضوی واقع است که این امامزاده علاوه بر واجب‌التعظیم بودنش دارای ۸ هکتار فضای سبز است که به «باغ مزار» معروف است.

لازم به ذکر است، پنجم ذی‌القعده به‌عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است؛ بر این اساس مردم هر ساله در این روز این ذخایر معنوی جامعه در سرتاسر ایران اسلامی را تکریم می‌کنند.


نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر