• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

اخبار

بيشتر

دوشنبه1خرداد1402

16:26

1555

روز ملی امامزادگان 9

امامزاده‌ای که میزبان زائران راهیان نور می‌شود

مدیر امامزاده حیدر بن موسی جعفر الکاظم (ع) بهبهان با بیان اینکه هرساله این امامزاده میزبان مسافران راهیان نور است، گفت: با وجود آنکه در سال‌های اخیر مردم بهبهان و خوزستان مشکلات اقتصادی زیادی داشته‌اند اما ذره‌ای از اعتقاد و احترام آنها به بقاع متبرکه و امامزادگان کم نشده است.

مدیر امامزاده حیدر بن موسی جعفر الکاظم (ع) بهبهان با بیان اینکه هرساله این امامزاده میزبان مسافران راهیان نور است، گفت: با وجود آنکه در سال‌های اخیر مردم بهبهان و خوزستان مشکلات اقتصادی زیادی داشته‌اند اما ذره‌ای از اعتقاد و احترام آنها به بقاع متبرکه و امامزادگان کم نشده است.

«غلامرضا خادمی» مدیر امامزاده حیدر بن موسی جعفر الکاظم (ع) بهبهان در گفت‌و‌گویی درباره فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی این آستان مقدس اظهار کرد: ما ۱۰ سال پیش هفت منزل برای امامزاده خریداری کردیم و در آن‌ها کتابخانه مدرن و دارالشفاء ساختیم تا به مردم خدمات فرهنگی و اجتماعی ارائه بدهیم؛ هر روزه حدود ۱۵۰ نفر توسط پزشک و متخصص به‌صورت رایگان در دارالشفاء ویزیت می‌شوند.

وی با مهم دانستن نوسازی و زیباسازی امامزاده‌ها، تصریح کرد: برای تجدید بنا و بازسازی این امامزاده، بنده پیش از انقلاب اسلامی به نیت این امامزاده در بانک ملی حساب باز کردم و زمانیکه بین هفت استان، قرعه‌کشی انجام شد یکی از برندگان من بودم و در آن زمان مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به من داده شد و از همان زمان تاکنون من نوسازی و مرمت این امامزاده را شروع کردم؛ در آن زمان زیربنای امامزاده پانصد متر بیشتر نبود و دارای ضریح چوبی و حرم گچی بود که با تغییرات تدریجی و خریداری زمین و منزل به متراژ امامزاده اضافه کردیم و تمام امامزاده را مرمت و بازسازی کردیم تا آنجایی که امروز این امامزاده دارای ضریح طلا، گل دسته‌های زیبا، سالن‌های آینه‌کاری، درب طلا، حیاط و دارالشفاست.

مدیر امامزاده حیدر بن موسی جعفر الکاظم (ع) با بیان اینکه هرساله این امامزاده میزبان مسافران راهیان نور است، افزود: از گذشته تاکنون این بقعه متبرکه میعادگاه عاشقان خاندان رسول اکرم (ص) بوده و هر روزه زائران زیادی از سراسر کشور به این امامزاده واجب‌التعظیم تشرف پیدا می‌کنند؛ این امامزاده در محل عبور راهیان نور قرار دارد و هزاران نفر به اینجا می‌آیند و استراحت کرده و این امامزاده را زیارت می‌کنند.

خادمی ادامه داد: با وجود آنکه در سال‌های اخیر مردم بهبهان و خوزستان مشکلات اقتصادی زیادی داشته‌اند، اما ذره‌ای از اعتقاد و احترام آن‌ها به بقاع متبرکه و امامزادگان کم نشده است، به‌طوریکه در ایام عزاداری امام حسین (ع) دسته‌های عزاداری ساعت‌ها در آستانه درب امامزاده منتظر می‌شوند تا نوبت به آن‌ها برسد و وارد امامزاده برای زیارت شوند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم‌های مذهبی در بقاع متبرکه، گفت: از گذشته تا به حال مراسم‌های مذهبی زیادی در این امامزاده انجام می‌شده؛ قبل از انقلاب هم ما مراسم مذهبی خود را برگزار می‌کردیم و بار‌ها بنده به ساواک احضار شدم، اما بعد از انقلاب تاکنون مراسم‌ها باشکوه، منظم و با قدرت بیشتری انجام می‌شود و هر هفته دعا‌های توسل، کمیل، ندبه و نماز‌های سه گانه در این مکان مقدس برگزار می‌شود و نماز جمعه هم در این امام زاده برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، امامزاده حیدر بن موسی جعفر الکاظم (ع) در شهر بهبهان استان خوزستان واقع است و ساختمان این امامزاده مربوط به دوره صفوی است؛ این اثر در تاریخ ۷ مهرماه ۱۳۸۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

خاطرنشان می‌شود، پنجم ذی‌القعده به‌عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است؛ بر این اساس مردم هر ساله در این روز این ذخایر معنوی جامعه در سرتاسر ایران اسلامی را تکریم می‌کنند.


نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر