• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

اخبار

بيشتر

چهارشنبه3خرداد1402

10:28

1896

روز ملی امامزادگان 11

از اجرای طرح «قرار دوازدهم» تا تجهیز و تعمیر خانه های نیازمندان به برکت وجود امام‌زاده اسماعیل فسا

عضو هیئت امنای آستان مقدس امام‌زاده اسماعیل بن عبدالله (ع) شهرستان فسا، لازمه قطب فرهنگی شدن امامزادگان را وجود افراد دغدغه مند، شناخت مسائل فرهنگی و به روز بودن دانست و گفت: سرکشی به منازل نیازمندان و رفع نیازهای آنها مانند تعمیرات و تجهیزات ساختمانی از فعالیتهای این امام‌زاده در راستای محرومیت زدایی است.

عضو هیئت امنای آستان مقدس امام‌زاده اسماعیل بن عبدالله (ع) شهرستان فسا، لازمه قطب فرهنگی شدن امامزادگان را وجود افراد دغدغه مند، شناخت مسائل فرهنگی و به روز بودن دانست و گفت: سرکشی به منازل نیازمندان و رفع نیازهای آنها مانند تعمیرات و تجهیزات ساختمانی از فعالیتهای این امام‌زاده در راستای محرومیت زدایی است.

غلامحسین کوهی عضو هیئت امنای آستان مقدس امام‌زاده اسماعیل بن عبدالله (ع) فسا در گفت و گویی با خبرنگار پایگاه خبری جامعه ایده آل  درباره فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی انجام شده در این امام‌زاده اظهار کرد: ارائه خدمات به زائرین در ایام مختلف، برگزاری نماز جماعت، برگزاری مراسمهای قرائت قرآن و ادعیه از گذشته تا به حال در این امام‌زاده انجام می شده اما با راه اندازی مرکز افق در چند سال اخیر این مراسم ها به صورت منظم تر، برگزار می شود.

 کوهی تصریح کرد: در بخش فعالیت های اجتماعی، اجرای طرح قرار دوازدهم را داریم که هر ماه به صورت منظم در میان خانواده های نیازمند مجاور بسته های معیشتی و تحصیلی توزیع می شود .همچنین سرکشی به منازل نیازمندان و رفع نیازهای آنها مانند تعمیرات و تجهیزات ساختمانی از دیگر فعالیتهای این امام‌زاده در راستای محرومیت زدایی است.

 وی افزود: سالیانه زائران زیادی به این امام‌زاده مشرف می شوند که خوشبختانه در این جا امکانات اسکان موقت، پذیرایی، تفریحی و زیارتی فراهم است. این امام‌زاده دارای ۱۰۰ اتاق زائرسرا، مرکز امدادی، پاسگاه، فروشگاه، پمپ بنزیین، مناطق تفریحی برای کودکان و... است.

عضو هیئت امنای آستان مقدس امام‌زاده اسماعیل بن عبدالله (ع) فسا با بیان این که مرکز قرآنی این بقعه همکاری تنگاتنگی با بیت الاحزان دارد گفت: ما یک مرکز قرآنی بزرگ در این امام‌زاده داریم و چند سالی است که با همکاری بیت الاحزان، سالیانه دو ماه کل مجموعه ی امام‌زاده با امکاناتش در اختیار افرادی از استان ها و کشورهای مختلف برای قرائت و حفظ قرآن قرار می گیرد. ما اولین شهرستان و بقعه ای بودیم که با مجموعه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) به عنوان یک طرح برای حفظ قرآن همکاری کردیم و بعد از ما دیگر بقاع متبرکه شروع به انجام این کار کردند.

کوهی در خصوص چگونگی قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه و امام‌زاده ها اظهار کرد: برای قطب فرهنگی شدن نیاز به افراد دغدغه مند داریم یعنی کسانی که دغدغه ی فرهنگی داشته باشند و مسائل فرهنگی را بشناسند و همچنین به روز باشند. برای همه افراد از هر قشری باید برنامه داشته باشیم تا افراد را بتوانیم جذب امام‌زاده ها کنیم.

 وی ادامه داد: شرایط و مکان امام‌زاده اهمیت به سزایی دارد و الحمدلله تقریبا امام‌زاده ی ما در مکان خاصی واقع است و جمعیتی که به این امام‌زاده تشریف می آورند جمعیت در گردش هستند و در مجموع شاید روزی چندین هزار نفر از خدمات این امام‌زاده استفاده کنند و اگر ما برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم در همین ساعات کوتاه اسکان زائران و گردشگران می توانیم خدمات فرهنگی خود را به آنها ارائه دهیم.

عضو هیئت امنای آستان مقدس امام‌زاده اسماعیل بن عبدالله (ع) فسا با اشاره به بحث آسیب های اجتماعی گفت: یکی از کارهایی که ما در این مرکز انجام می دهیم شناسایی افرادی است که دچار مشکل هستند؛ این افراد به امام‌زاده پناه می آورند ما برای آنها سرپناه و مواد غذایی تهیه می کنیم و اگر امکان بازگشت آنها به خانواده باشد این کار را انجام می دهیم و اگر نباشد آنها به مراجع ذی صلاح معرفی می کنیم.
کوهی یادآور شد: کار در بقعه ها باید تخصصی تر شود، بویژه در بخش فرهنگی و اجتماعی و اگر این بخش ها تخصصی تر عمل کنند در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی ما نتایج بهتری خواهیم داشت.

گفتنی است، امام‌زاده اسماعیل بن عبدالله در استان فارس، در ۳۵ کیلومتری جاده ی فسا - شیراز در جاده ترانزیتی شیراز -  بندرعباس واقع شده است و به عنوان یکی از مهم ترین اماکن گردشگری- مذهبی شهرستان فسا و استان فارس محسوب می شود.

لازم به ذکر است، پنجم ذی‌القعده به‌عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است؛ بر این اساس مردم هر ساله در این روز این ذخایر معنوی جامعه در سرتاسر ایران اسلامی را تکریم می‌کنند.

 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر