• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

اخبار

بيشتر

چهارشنبه3خرداد1402

12:51

1756

روز ملی امامزادگان 12

برگزاری جلسات پر فروغ قرآن در امامزاده ابراهیم و اسماعیل شهرری/ بقاع متبرکه باید قطب فرهنگی جامعه باشند

مدیر امامزاده ابراهیم و اسماعیل شهرری گفت: آستان امامزاده ابراهیم و اسماعیل شهرری هر هفته میزبان برگزاری جلسات قرآن ویژه خواهران در روزهای چهارشنبه است که رأس ساعت ۹ الی ۱۲ برگزار می‌شود؛ استقبال بانوان برای شرکت در این جلسات قابل توجه است.

مدیر امامزاده ابراهیم و اسماعیل شهرری گفت: آستان امامزاده ابراهیم و اسماعیل شهرری هر هفته میزبان برگزاری جلسات قرآن ویژه خواهران در روزهای چهارشنبه است که رأس ساعت ۹ الی ۱۲ برگزار می‌شود؛ استقبال بانوان برای شرکت در این جلسات قابل توجه است.

حجت الاسلام محمد رضا مظفری مدیر امامزاده ابراهیم و اسماعیل شهرری در گفت‌گویی اظهار کرد: این آستان مقدس هر هفته میزبان برگزاری جلسات قرآن ویژه خواهران در روزهای چهارشنبه است که رأس ساعت ۹ الی ۱۲ برگزار می‌شود؛ استقبال بانوان برای شرکت در این جلسات قابل توجه است.

وی به فعالیت‌های مرکز افق این آستان اشاره کرد و گفت: مرکز افق در این آستان مقدس فعال است و اهتمام ویژه‌ای به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی دارد و همواره در این مرکز تلاش می‌شود در ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی برنامه‌های ملی و مذهبی در این آستان برگزار شود.

مدیر امامزاده ابراهیم و اسماعیل شهرری با تاکید بر اینکه بقاع متبرکه باید قطب فرهنگی جامعه باشند، افزود: البته قطب فرهنگی شدن امامزاده بستگی به شاخص بودن آن امامزاده نیز دارد، اما برای رسیدن به این هدف نیازمند اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع اعم از کلاس‌های مشاوره، کلاس‌های آموزشی، معرفتی و اخلاقی است.

حجت‌الاسلام مظفری ادامه داد: با دایر بودن این کلاس‌ها است که باعث می‌شود افراد زیادی به بقاع متبرکه رجوع کنند؛ البته کراماتی که برخی امامزادگان دارند نیز عامل مهمی برای قطب فرهنگی شدن امامزادگان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: از دیگر عوامل برای قطب فرهنگی شدن امامزادگان آن است که برخورد مسئولان و مدیران و خدام آستان با زائران و مراجعه‌کنندگان خوب و محترمانه باشد و همچنین از دیگر عوامل می‌توان به برگزاری منظم اقامه نماز جماعت اشاره کرد؛ امروز با قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه فاصله داریم اما باید موانع رفع و این فاصله تا حد امکان کم و اندک شود.

مدیر امامزاده ابراهیم و اسماعیل شهرری درباره تأثیرگذاری بقاع متبرکه در کاهش آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: کسانی که به امامزادگان اعتقاد دارند، همواره به زیارت قبور مطهر این بزرگان مشرف می‌شوند و به خاندان عصمت و طهارت ابراز علاقه می‌کنند و همین امر خود در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مثمر ثمر است و تأثیر خود را در جامعه دارد.

لازم به ذکر است، پنجم ذی‌القعده به‌عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است؛ بر این اساس مردم هر ساله در این روز این ذخایر معنوی جامعه در سرتاسر ایران اسلامی را تکریم می‌کنند.
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر