• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

اخبار

بيشتر

چهارشنبه3خرداد1402

12:57

1677

روز ملی امامزادگان 14

تشیکل «گروه یاوران صلح» برای مختومه کردن پرونده‌های قضایی در امامزاده سید تاج‌الدین (ع) شیراز

مدیر داخلی امامزاده سید تاج‌الدین غریب (ع) شیراز با اشاره به تشکیل گروه «یاوران صلح» در این امامزاده، گفت: این گروه پرونده‌های قضایی و اختلافات مردم را بررسی می‌کنند و با انجام گفت‌وگو با طرفین دعوا و ایجاد صلح و سازش، پرونده‌ها را مختومه می‌کنند.

مدیر داخلی امامزاده سید تاج‌الدین غریب (ع) شیراز با اشاره به تشکیل گروه «یاوران صلح» در این امامزاده، گفت: این گروه پرونده‌های قضایی و اختلافات مردم را بررسی می‌کنند و با انجام گفت‌وگو با طرفین دعوا و ایجاد صلح و سازش، پرونده‌ها را مختومه می‌کنند.

حجت‌الاسلام خدابخش سجادی مدیر داخلی امامزاده سید تاج الدین غریب (ع) شیراز به مناسبت روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در گفت‌وگویی درباره فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی صورت گرفته در این آستان مقدس، گفت: در خصوص برنامه‌های قرآنی، کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، قرائت، صوت، لحن، تفسیر و کلاس‌های جامع قرآنی را با حضور اساتید قرآنی برگزار می‌کنیم؛ اما آن چیزی که بخش مهم کار ما است در بخش فعالیت‌های اجتماعی‌ست و دلیل آن قرار داشتن این امامزاده در بافت قدیم شهر و یکی از مناطق فقیرنشین است.

وی افزود: ما هر ماه بسته‌های معیشتی برای فقرا آماده می‌کنیم و در این زمینه حدود ۳۰۰ خانوار را شناسایی کرده‌ایم و تحت پوشش قرار داده‌ایم؛ به کمک خیران و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز مبلغی را ماهیانه بین نیازمندان توزیع می‌کنیم.

مدیر داخلی امامزاده سید تاج الدین غریب (ع) شیراز افزود: در بحث خدمات درمانی ما گروه‌هایی را داریم که به بیماستان‌ها سرکشی و افرادی را که نیازهای جدی دارند، شناسایی می‌کنند، همچنین نیازمندانی را که احتیاج به خدمات چشم پزشکی دارند نیز به چشم پزشک معرفی می‌کنیم و هزینه‌های عینک و معاینات آن‌ها را می‌پردازیم.

حجت‌الاسلام سجادی با اشاره به تشکیل گروه «یاوران صلح» در این امامزاده، گفت: این گروه پرونده‌های قضایی و اختلافات مردم را بررسی می‌کنند و با انجام گفت‌وگو با طرفین دعوا و ایجاد صلح و سازش، پرونده‌ها را مختومه می‌کنند.

مدیر داخلی امامزاده سید تاج‌الدین غریب (ع) شیراز رابطه مردم با امامزادگان را علی رغم تبلیغات سوء و هجمه‌های دشمنان قوی توصیف کرد و افزود: در ایام شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی برای حضور مردم در مکان‌های مذهبی به وجود آمد اما بعد از برطرف شدن کرونا، همان زائرین که قبل از کرونا از شهرهای مختلف به اینجا تشریف می‌آوردند، در حال حاضر هم می‌آیند و حضور مردم نسبت به گذشته تفاوتی نداشته است؛ مردم همچنان امامزادگان را مأمن و پناهگاه خود می‌دانند و با اشتیاق در اینجا حضور پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام سجادی درباره اینکه چه راهکاری لازم است تا امامزادگان به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: برای تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی نیاز به کار تشکیلاتی و همکاری مراکز مختلف با امامزاده‌ها است؛ امامزاده‌ها به تنهایی و بدون همکاری دستگاه‌های فرهنگی و متولی نمی‌توانند کاری انجام دهند و اگر همکاری دستگاه‌های فرهنگی همچون شهرداری، دفتر تبلیغات اسلامی، سپاه، ارشاد و ... با امامزاده‌ها برقرار شود، می‌توان به این امر دست پیدا کرد.

گفتنی است، بقعه امامزاده سید تاج‌الدین غریب (ع)، مربوط به دوره قاجار است؛ این بقعه در شیراز، دروازه کازرون، بلوار سیبویه، ابتدای گذر سنگ سیاه واقع شده است، این اثر در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۸۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

لازم به ذکر است، پنجم ذی‌القعده به‌عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است؛ بر این اساس مردم هر ساله در این روز این ذخایر معنوی جامعه در سرتاسر ایران اسلامی را تکریم می‌کنند.


نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر