• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

اخبار

بيشتر

دوشنبه1خرداد1402

16:47

2839

استقبال پرشور امامزادگان از دهه کرامت/ میزبانی ۲۵۰۰ بقعه از جشن‌ها میلاد امام رضا(ع)

حجت‌الاسلام موسوی متقی از تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: ۲۵۰۰ بقعه متبرکه میزبان جشن‌های سالروز ولادت امام رضا(ع) می‌شوند.

حجت‌الاسلام موسوی متقی از تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: ۲۵۰۰ بقعه متبرکه میزبان جشن‌های سالروز ولادت امام رضا(ع) می‌شوند.

حجت‌الاسلام «سیدمحمدکاظم موسوی متقی»، در گفت و گویی از تدارک برنامه های دهه کرامت در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور خبر داد و اظهار کرد: همه ساله در آستانه ایام دهه کرامت سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغیه‌ای را در دو بخش به تمام ادارات کل خود در سراسر کشور ارسال می کند و خواستار اهتمام ویژه به بزرگداشت این ایام است.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: به امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور تاکید شده است که در ایام دهه کرامت با کاروان های «زیر سایه خورشید» و کاروان «سفیران کریمه» پس از ورود به هر استان و امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص همکاری لازم را داشته باشند.

وی برگزاری مراسم جشن روز دختر ویژه دختران شهدای مدافع امنیت و مدافع حرم را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای این ایام برشمرد و گفت: علاوه بر این، آیین تکریم از خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی حضرت شاه‌چراغ(ع) در روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام موسوی متقی از تدارک برنامه های ویژه برای روز بزرگداشت امامزادگان همزمان با پنجم ذی القعده خبر داد و بیان کرد: از آستان امامزادگان و بقاع کشور درخواست شده که همانند سال های گذشته در هر شهری یک بقعه شاخص استان را انتخاب و برنامه‌های ویژه ای در آنجا همانند تقدیر از خادمان برتر، خیرین بقعه‌ساز، فعالان حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و خیرین را اجرا کنند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از برگزاری جشنواره «سلاله» در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور خبر داد و تصریح کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه در چهار حوزه قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی می توانند آثارشان را به این جشنواره ارسال کنند.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره در سه سطح برگزار می شود و از میان آثار رسیده، در نهایت ۱۲ امامزاده برتر کشور معرفی می شوند. این جشنواره پس از فراخوان رسمی آثار را دریافت می کند و در مهرماه امسال همزمان با هفته وقف طرح‌های ارسالی بررسی و داوری می‌شود.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین از برگزاری جشن های سالروز ولادت امام رضا(ع) در۲۵۰۰ امامزاده سراسر کشور خبر داد.


نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر