• بله
  • اینستاگرام

آخرین اخبار

بيشتر

يكشنبه16آذر1404

10:47

85

حجت‌الاسلام اسکندری:

مسابقات معارفی گامی به‌سوی فهم قرآن است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با بیان اینکه مسابقات معارفی قرآن کریم، گام برداشتن در جهت فهم قرآن کریم است، گفت: در این رویداد معارف قرآن کریم با صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه پیوند خورده است و به عبارتی شاهد همراهی قرآن و عترت هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با بیان اینکه مسابقات معارفی قرآن کریم، گام برداشتن در جهت فهم قرآن کریم است، گفت: در این رویداد معارف قرآن کریم با صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه پیوند خورده است و به عبارتی شاهد همراهی قرآن و عترت هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم در آیین اختتامیه مرحله نهایی چهل و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و بخش بین‌الملل ویژه طلاب و دانشجویان بین‌المللی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه که به میزبانی استان قم با حضور مسئولان استانی و کشوری، متسابقان، قاریان و حافظان قرآن کریم، یکشنبه، ۱۶ آذرماه در سالن همایش آستان مقدس امامزاده سیدعلی(ع) قم در حال برگزاری است، ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان در مراسم و قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات بیان کرد: گرچه ممکن است برخی گمان کنند این مسابقات تنها یک رویداد ساده است، اما با تمام مسابقات فرهنگی و قرآنی دارای تمایزهای جدی است.

وی افزود: این رویداد معارفی و گام برداشتن در جهت فهم قرآن کریم است؛ همچنین در این رویداد معارف قرآن کریم با صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه پیوند خورده است و به عبارتی شاهد همراهی قرآن و عترت هستیم. 

اسکندری اظهار کرد: سومین وجه تمایز این مسابقات، برگزاری آن در شهر مقدس قم، شهر عش آل محمد است که اندیشمندان، شارحان و مفسران قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه بی‌شماری را پرورش داده است.

وی تصریح کرد: در مبانی دینی اسلام به تلاوت قرآن کریم سفارش‌هایی شده است و از دلایل سفارش مکرر به کلام الهی آن است که به درک و فهم معارف آن برسیم.

اسکندری با اشاره به سه نقش اساسی قرآن کریم در جامعه بیان کرد: هدایت‌گری نخستین نقش قرآن است؛ نقش تربیتی و نقش دستورالعمل و سبک زندگی انسان دیگر نقش‌های اساسی این کتاب الهی در جامعه است.

وی گفت: هدایت دارای سه مرحله است؛ هدایت ابتدایی که بارها در قرآن سفارش شده است، نوع دوم، هدایت پاداشی است و نوع سوم، هدایت توفیقی است و اگر مرحله دوم هدایت نصیب انسان شود، فرد علاقه‌مند و مقید به نماز اول وقت و اخلاق قرآنی خواهد شد و در نهایت نوع سوم غایت و عالی‌ترین مرحله است.


نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

ویدئوها

بيشتر

تصاویر

بيشتر

پیوندها

بيشتر