مدیر امامزادگان زینعلی و عینعلی بیان کرد:
تبدیل اوقاف به یک هلدینگ علمی و اقتصادی با حمایت از شرکتهای دانشبنیان
مدیر امامزادگان زینعلی و عینعلی گفت: حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از شرکتهای دانشبنیان این سازمان را در آینده به یک هلدینگ بزرگ علمی و فرهنگی و اقتصادی تبدیل میکند.
مهدی مزینانی در گفتگویی اظهار کرد: چهارمین نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه کاملا علمی بوده و خوشحالم در امامزادگان عینعلی و زینعلی اتفاقاتی رقم خورده که در میان شرکتهای دانشبنیان حرف برای گفتن داریم.
وی افزود: مردم فکر میکنند که در بقاع متبرکه و امامزادگان فقط برنامههای مذهبی و مناسبتی مثل عزاداری برگزار میشود، هر چند این اتفاقات اصل هستند ولی زمانه جدید روش جدید میطلبد.
مدیر امامزادگان عینعلی و زینعلی تصریح کرد: اگر نتوانیم به علم روز دنیا مسلح شویم به طور حتم در بخشهای مختلف دچار مشکل میشویم.
مزینانی یادآور شد: سازمان اوقاف به محلی از علم ورود کرده که کار خیلی شجاعانهای بوده و آن هم حمایت از شرکتهای دانشبنیان است.
وی ادامه داد: امامزاده عینعلی و زینعلی به طب سنتی معروف است و در این زمینه حرفهای زیادی برای گفتن داریم.
مدیر امامزادگان عینعلی و زینعلی بیان کرد: به ویژه در زمینه غربالگری دیابت و سرطان سینه زنان کارهای زیادی کردیم؛ همچنین در درمان دیابت پیشرفتهای خیلی خوبی حاصل شده است.
مزینانی اضافه کرد: با همکاری دانشگاه تهران در زمینه پرتودرمانی یک شرکت دانشبنیان تأسیس و دستگاهی را اختراع کردیم که در کشور منحصر به فرد است؛ در مرحله اول برای غربالگری سرطان سینه بانوان استفاده و دقت آن از روشهای مرسوم ارزیابی پزشکی تشخیصی بیشتر است.
وی عنوان کرد: این دستگاه آسیب دستگاههای تشخیصی ارزیابی غربالگری زنان را ندارد و استقبال زیادی از آن شده است؛ همچنین ساخت دستگاه غربالگری دیابت هم در دستور کار قرار دارد.
مدیر امامزادگان عینعلی و زینعلی افزود: نتایج غربالگری را به کارشناسان طب سنتی و طب مدرن میدهیم و کارشناسان طب سنتی به مراجعهکنندگان میگویند که مسیر زندگی آنها چه باشد؛ همچنین اینکه از کدام خوراکیها و غذاها استفاده کنند و در مقابل کارشناسان دانشگاهی نیز علم روز را به مردم میگویند.
مزینانی گفت: برای اینکه به قطب فرهنگی تبدیل شویم به سمت علم روز رفتیم و خود را به آن مجهز کردیم؛ مدیران بقاع متبرکه و امامزادگان باید خود را باور کرده و دید خود را نسبت به خدماترسانی عوض کنند.
وی تأکید کرد: نباید انتظار داشته باشیم که اتفاقات مثبت در زمینه شرکتهای دانشبنیان در کوتاه مدت رخ دهد بلکه برخی مواقع چند سال زمان میبرد؛ یقیناً سازمان اوقاف در آینده به یک هلدینگ بزرگ علمی و اقتصادی تبدیل میشود.