• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

خبر ویژه

بيشتر

جمعه18اسفند1402

23:09

261

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی:

شناسایی و حمایت از استعدادهای قرآنی از اولویت‌های سازمان اوقاف است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی در مرحله نیمه‌نهایی اولین دوره‌ جشنواره تلاوت‌های تقلیدی خطاب به نوجوانان با بیان اینکه سازمان اوقاف، افتخار خدمت به شما را دارد، گفت: استعدادهای زیادی در کشور هستند که قابل کشف و عرضه هستند و مردم باید آن‌ها را بشناسند، سعی می‌کنیم در این مسیر به کار خود قوت بیشتری دهیم و آن را پررنگ کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی در مرحله نیمه‌نهایی اولین دوره‌ جشنواره تلاوت‌های تقلیدی خطاب به نوجوانان با بیان اینکه سازمان اوقاف، افتخار خدمت به شما را دارد، گفت: استعدادهای زیادی در کشور هستند که قابل کشف و عرضه هستند و مردم باید آن‌ها را بشناسند، سعی می‌کنیم در این مسیر به کار خود قوت بیشتری دهیم و آن را پررنگ کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی در مرحله نیمه‌نهایی اولین دوره‌ جشنواره تلاوت‌های تقلیدی که روز جمعه ۱۸ اسفندماه از ساعت ۱۵ در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار شد، با اشاره به آیه ۸۴ سوره مبارکه اسراء «يَسْأَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّی وَمَا أُوتِيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِيلًا» خطاب به نوجوانان حاضر در جشنواره گفت: اگر از شما سوال کنند، مهم‌ترین نعمتی که خدا به شما داده است، چیست؟ جواب‌های متفاوتی را می‌گویید، اما من گزاره‌ای را می‌گویم که به نظر مهم می‌آید و آن هم هستی شما و از نبود، بود شدن شماست. خدا شما را خلق کرده است. از زمانی که مخلوق شدید مخاطب قرار گرفتید، «يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَى رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلَاقِيهِ»، «يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيم». این منِ رشدیافته همان منِ غیر رشد یافته است. منی که می‌خواهد رشد پیدا کند، باید در نقشه راه خالق قرار گیرد. اگر خداوند به تو گفته است، ای مخلوق، تو برای من هستی و به سوی من باز می‌گردی و من نهایت هر جنبده‌ای هستم و قرآن می‌فرماید «وَإِذَا الْوُحُوشُ حُشِرَتْ»؛ اگر این چنین است، باید خیلی کار کنید.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: مهم‌تر از محضر قرآن در عالم سراغ ندارم. به شما نوجوانان و جوانان می‌گویم، قرآن را برای خدا بخوانید، آن فردی که برای خدا کار کند، باید به خودش توجه داشته باشد. یکی از مهم‌ترین توجهات این است که قرآن فرموده کسی توان برخورد و ادراک قرآن را ندارد، مگر اینکه طاهر، مطهر و پاک باشد. قاری قرآن باید تمام اوصافش از دیگران متمایز باشد. قاری قرآن، کلام‌الله و سخن خدا را می‌خواند.
وی به سیره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: فکر می‌کردم حاج قاسم عزیز ما چقدر کار کرد تا مصداق یک آیه باشد. قرآن را ورق می‌زدم دیدم حاج قاسم مصداق ده‌ها آیه است. «جَٰهِدُواْ فِی ٱللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ هُوَ ٱجتَبَىٰكُمۡ»، «فَقاتِلوا أَئِمَّةَ الكُفرِ إِنَّهُم لا أَيمانَ لَهُم لَعَلَّهُم يَنتَهونَ»، «مِّنَ ٱلمُؤمِنِينَ رِجَال صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَيهِ» و ... . بروید تلاش کنید و آن منِ رشد یافته را برای خودتان هدف‌گیری کنید. هدف شما این باشد در محضر قرآن روز به روز بهتر باشید. در محضر قرآن متخلق‌تر باشید. قاری قرآن، کلام الله را قرائت می‌کند، گویی خدا صحبت می‌کند، پس باید دهان پاک، نگاه پاک، گوش پاک و اعمال و رفتار پاکی داشته باشد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در یکی از عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس، از خط مقدم که عقب آمدیم، گویا پشت خط مقدم را زده بودند، صدای قرآن شنیدم، در جمعی که شهدا بر زمین ریخته شده بود و چند نفر هم مجروح بودند، یکی از مجروحان که یک پایش قطع شده بود، سوره الرحمن را زمزمه می‌کرد. قرآن آرام می‌کند. «ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ». رشد پیدا کنید. به نگاه‌های بشری زیاد توجه نکنید. در راه کمال به نگاه انبیا و اولیا و ائمه نگاه کنید. سر مبارک ابی‌عبدالله زمانی که بر نی بود، آیه «أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ» چرا؟ چون می‌خواست بگوید من وجود قرآن هستم. وجود مقدس علی(ع) می‌فرماید: من تجارت پرسود و نجات‌بخش هستم، اگر گام در جای پای من بگذارید به آن تجارت پرسود می‌رسید.
وی افزود: روایت ذیل «يَعْمَلُ عَلى شاكِلَتِهِ» به چند نکته معطوف است، یک نکته گفته‌اند که هر فردی بر نیت خود محشور است، بروید بر نیت خود اندیشه کنید، انگیزه خود را اصلاح کنید، خدایی فکر و زندگی کنید و خدا هدف اعمال شما باشد، برای خدا مسئولیت‌پذیری کنید، برای خدا تلاش و جهاد کنید، چرا که نتیجه دست خداست.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اوصاف مومنین در قرآن را برشمرد و گفت: «قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ»، «الَّذِينَ هُمْ فِی صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ»، «وَالَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ» و ... مومنین پاکدامن هستند، نگاه نکنید در جامعه چه خبر است، شما پاک باشید و درست حرکت کنید و نکته دیگری که لازم است به آن اشاره کنم این است که همه ما نیاز به تربیت داریم. اینجا بهانه‌ای برای شماست تا با هم رقابت کنید، شما باید خورشیدهای پرفروغ آینده باشید و اصلاً باید در تاریخ ثبت شوید و بگوئید بهتر از ما کسی نباید باشد. از همه شما تشکر می‌کنم که در محضر قرآن هستید، تقاضای استمرار قرآنی بودن و قرآنی به ملاقات خدا رفتن شما را دارم و ان‌شاءالله چنین باشید.
حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: سازمان اوقاف، افتخار خدمت به شما را دارد. سعی می‌کنیم به این کار قوت بیشتری دهیم و آن را پررنگ کنیم، استعدادهای زیادی در کشور هستند که قابل کشف و عرضه هستند و مردم باید آن‌ها را بشناسند. از سوی دیگر تمام این کارها در یک بسته جمع می‌شود که فرد قرآنی، خانواده قرآنی و جامعه قرآنی و سبک زندگی قرآنی در آینده عمق پیدا کند.

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر