• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

اخبار

بيشتر

يكشنبه20اسفند1402

19:32

213

فعالیت های اوقاف در استانها نباید معطل تصمیم گیری‌ها شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:فعالیت های مرتبط با وقف در استانها نباید معطل تصمیم گیری ها شود و لذا درخواست داریم کمیته ای برای تسریع پروژه ها تشکیل شده و به صورت ویژه اقدام شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:فعالیت های مرتبط با وقف در استانها نباید معطل تصمیم گیری ها شود و لذا درخواست داریم کمیته ای برای تسریع پروژه ها تشکیل شده و به صورت ویژه اقدام شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه از استان یزد: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در اولین نشست شورای وقف استان یزد افزود: سرعت پروژه های وقف باید در کمیته ای بررسی شده و کارها معطل نماند و نباید مثل بخش خصوصی و عادی نگاه شود بلکه قوانین کشوری که مثلا در مورد بافت فرسوده قابل تسری است در این مورد نیز استفاده شود.
وی ادامه داد: در ۱۰ استان در مورد مسکن نخبگان ورود کرده ایم و اگر در استان یزد هم همکاری شود آمادگی داریم به عنوان یازدهمین استان مشارکت داشته باشیم و در مورد برق خورشیدی نیز مخصوصا در این استان آماده هر گونه همکاری هستیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: همه این اقدامات باعث رونق اقتصادی در منطقه نیز خواهد شد و در نهایت سود آن به مردم و سرمایه گذار می رسد و از ادارت اوقاف استانها درخواست دارم سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: وقف به عنوان بیت المال است و کمیسیون مشترکی با وزارت میراث فرهنگی نیز تشکیل شد تا برای مشکلات احتمالی تصمیم گیری شود و هر گونه همکاری را داشته و خواهیم داشت همچنین در مورد موزه وقف نیز اگر در استان یزد تشکیل شود آماده هر گونه همکاری هستیم چون اسناد تاریخی زیادی در زمینه وقف وجود دارد که تجمیع و گردآوری نشده و باید جهت نگهداری این اسناد برنامه ریزی شود.

استاندار یزد نیز در این نشست گفت:همه ما نسبت به مسئله وقف مسئولیت داریم و لذا پیشنهاد دارم بسته تشویقی برای احیای موقوفات مشخص شده و در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر در هر منطقه استان ارسال شود.

مهران فاطمی اظهار داشت: کارگشایی در امر سرمایه گذاری در حوزه وقف وظیفه همه ما است و اقدامات بسیار خوبی نیز در این حوزه انجام شده است که از زحمات و تلاش های همه فعالین این عرصه خطیر کمال تشکر را داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این نشست گفت: در هفته وقف به استاندار یزد پیشنهاد تشکیل شورای وقف را دادیم که موافقت شد تا در راستای تقویت موقوفات تصمیم گیری شود و استان یزد موقوفه محور است و موقوفات خرد و کلان زیادی دارد که نشانگر اعتماد واعتقاد مردم به وقف است .

حجت الاسلام رضا صادقی اظهار داشت: مردمان یزد نسبت به رفع نیازهای جامعه هر کجا کمبودی احساس شده ورود کرده اند و تعداد زیادی از موقوفات در این استان نشانگر همین رویه است.

گفتنی است، استان یزد بیش از ۱۴ هزار و ۶۳۹ موقوفه منفعتی و انتفاعی و ۴۶ هزار و ۲۲۰ رقبه و ۱۵۹ امامزاده و بقاع متبرکه دارد.
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر