• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

خبر ویژه

بيشتر

دوشنبه21اسفند1402

17:50

326

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی:

سازمان اوقاف مسئولیت ملی و تاریخی در زمینه برگزاری مسابقات قرآن دارد/ ارتباط با شرکت کنندگان در مسابقات قرآن حفظ شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به مسئولیت ملی و تاریخی این سازمان در زمینه برگزاری مسابقات قرآن، گفت: با شرکت کنندگان در مسابقات قرآن ارتباط برقرار کنید و مسیر بهتری را برای آینده مسابقات ترسیم کنید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به مسئولیت ملی و تاریخی این سازمان در زمینه برگزاری مسابقات قرآن، گفت: با شرکت کنندگان در مسابقات قرآن ارتباط برقرار کنید و مسیر بهتری را برای آینده مسابقات ترسیم کنید.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشستی که امروز 21 اسفندماه به منظور تقدیر از کمیته های برگزارکننده چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم برگزار شد، با بیان اینکه شکر نعمتهای الهی بر همه ما افزودن نعمتها را در پی خواهد داشت، گفت: «وَ إِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابِي لَشَدِيدٌ» توجه به اجتماع و مردم که در مفاهیم قرآن به کرات مشاهده می کنید، شرط رضایتمندی حضرت حق است. خداوند به پیامبر(ص) می فرماید: إِنَّكَ لا تَهْدي مَنْ أَحْبَبْتَ وَ لكِنَّ اللهَ يَهْدي مَنْ يَشاءُ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدينَ ای پیامبر تو نمی توانی اینها که دوست داری را هدایت کنی ولی خدا هدایت می کند. درست است که به پیامبران دستور داده شده به سمت مردم بروند ولی باید توجه داشته باشند علت میل مردم به سمت و سوی یک فعل خیر، توسط خدا صورت می گیرد.
وی اظهار کرد: فعالیتی در حوزه قرآن انجام دادیم که انشالله خداوند قبول کند. اگر خدا قبول کند، مضاعفش می کند و اگر قبول نکند درواقع تلاش بیهوده می کنیم، ولو بنام قرآن باشد.«رُبّ تالٍ للقرآن و القرآن یلعنه» (چه بسیار تلاوت کننده قرآن که قرآن آنها را لعنت می کند). این حرف یعنی اول و آخر باید خدا باشد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه آیات قرآن برای مومنین زیادت ایمان است اما برای اهل ظلم این قرائتها و توجهات خسارت وارد می کند، عنوان کرد: اگر ما فعالیتی انجام داده ایم باید بگوییم خدایا ما آنچه از دستمان برآمده انجام دادیم حتما بهتر هم می شود انجام شود و امیدواریم خدا از ما بپذیرد. خداوند توفیق این مسئولیت را به ما داد انشالله این اقدام جهانگیر شود و قلوب به سمت کار قرآنی سوق پیدا کنند و استمرارش را خدا عنایت کند.
وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه مسئولیت ملی و تاریخی در این زمینه دارد. سیر کار را در گذشته و حال بررسی کنید و بیاندیشید که برای آینده و برگزاری بهتر مسابقات باید چکار کنید. بسیاری از کشورها در این مسابقات شرکت کردند و برخی هم حضور نداشتند باید اینها که نیامدند را بیاورید و آنها که در این مسابقات حضور داشتند تقویت کنید.
حجت الاسلام خاموشی با تاکید بر کارکردن روی معنای مثبت رقابت در این مسابقات گفت: با شرکت کنندگان در مسابقات قرآن ارتباط برقرار کنید و مسیر بهتری را برای آینده مسابقات ترسیم کنید.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در حرم امام رضا(ع) افزود: باید سعی کنیم با تدابیری که می اندیشیم در زمان برگزاری مسابقات فضایی فراهم شود که جمعیت بیشتری حول محور قرآن شکل گیرند و مسابقه در منظر مردم برگزار شود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تقدیر از تمامی دست اندرکاران برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن عنوان کرد: مسابقات کشوری و بین المللی در سطح خوبی برگزار شد. باید با خود بیاندیشیم که در محضر قرآن چه کرده و چه نکرده‌ایم.
وی همچنین به برگزاری جشنواره تلاوتهای تقلیدی اشاره کرد و گفت: این دوره مسابقات به جهت پایین آوردن سن رقابت کنندگان، شناسایی استعدادهای برتر، درگیر شدن پدران و مادران و اماکن خاصی که در این زمینه فعالیت می کنند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از سویی معتقدم با درگیر کردن این طیف سنی جهش ملی پدید می آید.

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر