• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

اخبار

بيشتر

شنبه4فروردين1403

14:45

191

بقاع متبرکه یزد به مسافران نوروزی خدمت رسانی می کنند

رییس اداره اوقاف و امور خیریه یزد گفت: طرح آرامش بهاری که امسال با ماه مبارک رمضان همراه شده همچنان در همه امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان و به صورت خاص در ۱۰ محل با اجرای برنامه های ویژه در حال برگزاری و با استقبال مسافران نوروزی همراه شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه یزد گفت: طرح آرامش بهاری که امسال با ماه مبارک رمضان همراه شده همچنان در همه امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان و به صورت خاص در ۱۰ محل با اجرای برنامه های ویژه در حال برگزاری و با استقبال مسافران نوروزی همراه شده است.

محمد حسین کاظمی، اظهار کرد: برنامه های آرامش بهاری همراه با ضیافت الهی تجمیع شده و تا سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت و در این طرح برنامه های متنوع در امامزادگان برگزار و میزبان همه اقشار مختلف از جمله مسافران نوروزی دارالعباده یزد هستیم .

وی ادامه داد: برنامه های شبانه با برپایی غرفه ویژه کودکان، اهدای جایزه، اسکان در فضای پارکینگ به صورت نصب چادر و در فضای شبستان ها به صورت انفرادی، تهیه اقلام مورد نیاز مسافران ، سفره های آسان افطار و پذیرایی از مسافران ، چای و آبجوش صلواتی بعد از افطار ،ایستگاههای پذیرایی افطاریه از دیگر برنامه های در حال اجرای اوقاف یزد است.

رییس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد گفت: با توجه به ماه مبارک رمضان توزیع بسته های معیشتی از محل نیات واقفان خبر اندیش نیز ادامه دارد و در مرحله اول از محل موقوفات مرحوم ابوالقاسم رشتی ۵۰۰ بن خرید لباس و ۵۰۰ بن خرید اقلام غذایی بین اقشار نیازمند توزیع شد همچنین ۵۰۰ جلد قرآن کریم نیز برای استفاده در جلسات قرائت قرآن اهدا شد .

کاظمی ادامه داد: جلسات جزء خوانی قرآن کریم نیز در همه بقاع و امامزادگان یزد در حال برگزاری است و محفل جزء خوانی در امامزاده سید جعفر محمد (ع) در بلوار جمهوری اسلامی از ساعت ۱۵ الی ۱۶ به صورت مستقیم از شبکه یزد برای عموم پخش می شود و مردم عزیز می توانند به صورت حضوری نیز در این محفل نورانی شرکت کنند.

وی اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در مسجد جامع یزد نیز در حال برگزاری است و به دلیل شأنیت مسجد یکی از موضوعاتی که مورد توجه ویژه قرار دارد حجاب و پوشش چادر است که امسال نیز با استقبال مسافران نوروزی مواجه شده است همچنین با توجه به ایتکه این محل متولی خاص دارد لذا امکان هیچگونه هزینه ای توسط اوقاف وجود نداشت اما به درخواست استاندار و موافقت رییس اوقاف کشور مبلغی برای اجرای برنامه های فرهنگی در این محل شاخص میراثی و اوقافی تخصیص داده شد.

رییس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد گفت:غرفه های پاسخگویی به سوالات شرعی و حضورمبلغان اعزامی از قم و ارائه خدمات به مسافران از دیگر برنامه های نوروزی در حال اجرای این نهاد است و از ظرفیت امامزادگان، حسینیه ها و بقاع متبرکه شهرستان یزد برای اسکان مسافران استفاده شده و افزون بر ۲ هزار نفر در شبانه روز از خدمات اسکان در این اماکن متبرکه استفاده کرده اند.

شهرستان یزد دارای ۴ هزار موقوفه و ۱۲ هزار و ۵۰۰ رقبه است که تنها هزار موقوفه، درآمدزایی و گردش مالی دارد .


نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر