• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

چهره ها

بيشتر

دوشنبه28فروردين1402

09:47

7884

دکتر پرویز اذکایی

واقف کتابخانه‌ای با 15 هزار جلد کتاب

دکتر «پرویز اذکایی» نظریه‌پرداز تاریخ و مورخ اندیشه و فرهنگ صبح۲۵ فروردین ۱۴۰۲ بر اثر بیماری در بیمارستان بوعلی همدان درگذشت.

دکتر «پرویز اذکایی» نظریه‌پرداز تاریخ و مورخ اندیشه و فرهنگ صبح۲۵ فروردین ۱۴۰۲ بر اثر بیماری در بیمارستان بوعلی همدان درگذشت.

دکتر پرویز اذکایی سال  ۱۳۱۸ در همدان زاده شد. او تحصیلات خود را در مدرسه آلیانس و دبیرستان پهلوی همدان گذراند و در سال ١٣٤٨ در رشته تاریخ از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و در یکی از دبیرستان‌های تهران به تدریس تاریخ و ادبیات پرداخت.

اذکایی در سال ١٣٥٤ برای یک فرصت مطالعاتی به دانشگاه منچستر انگلستان رفت و پس از بازگشت در دانشگاه بوعلی سینا همدان مشغول به کار شد. بالغ بر ۴۵۰ عنوان اثر از او چاپ شده است.

اذکائی در سال ۱۳۹۵ تمامی کتابخانه خود را (بالغ بر ۱۵ هزار جلد کتاب و نشریات ادواری) یک جا به طور رسمی وقف کتابخانه عمومی مرکزی همدان (نهاد کتابخانه های عمومی کشور) کرد که در آنجا به طور مستقل با عنوان کتابخانه تحقیقی-تخصصی به محققان خدمات ارائه می‌دهد.



کتابخانه تحقیقاتی و تخصصی دکتر پرویز اذکائی (سپیتمان)


کتابخانه تحقیقاتی و تخصصی دکتر پرویز اذکائی

دیگر آنکه وی از سال ۱۳۹۶ خانه مسکونی خود را واقع در کوی شکریه همدان به عنوان خانه فرهنگی (رقبه کتالخانه) موقوفه ثبتی کرد بدان نیت که در آینده صورت بنیاد فرهنگی بیابد.


نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر